Algemene Voorwaarden SL Auto Detailing

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Autowas- en poetsbedrijf: SL auto detailing.

Cliënt: degene die gebruik maakt van de diensten van het Autowas- en poetsbedrijf.

Voertuig: de zaak waarop een offerte of een overeenkomst van het Autowas- en poetsbedrijf betrekking heeft.

  1. Dienstverlening:

SL Auto Detailing biedt professionele autopoetsdiensten aan, waaronder reiniging van het interieur, exterieur, polijsten, waxen en andere gerelateerde diensten zoals overeengekomen met de klant.

 

  1. Tarieven:

De tarieven voor onze diensten worden vastgesteld op basis van de grootte en de staat van het voertuig, evenals de specifieke diensten die worden verstrekt. Eventuele toeslagen voor extra werk of speciale verzoeken worden vooraf met de klant besproken en overeengekomen.

 

  1. Betalingen:

Betaling voor onze diensten dient te geschieden via contant geld, creditcard of andere vooraf overeengekomen betalingsmethoden op het moment van de dienstverlening, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.

 

  1. Annuleringsbeleid:

   Klanten dienen annuleringen ten minste 24 uur voor de geplande afspraak door te geven. Bij annuleringen binnen 24 uur kan een annuleringsvergoeding in rekening worden gebracht.

 

  1. Aansprakelijkheid:

   SL Auto Detailing zal redelijke zorg betrachten bij het uitvoeren van de diensten, maar kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade aan voertuigen of eigendommen van klanten, tenzij veroorzaakt door grove nalatigheid of opzettelijk wangedrag.

 

  1. Verzekering:

Cliënt dient ervoor te zorgen dat hun voertuig verzekerd is tegen schade en dat zij de juiste verzekering hebben voor hun eigendommen. SL Auto Detailing is niet verantwoordelijk voor schade, indirecte schade dan wel andere schade die niet gedekt is door de verzekering van Cliënt. Zie tevens nadere omschrijving hiervan in onderstaande voorwaarden.

 

  1. Klachtenprocedure:

Eventuele klachten over de geleverde diensten dienen binnen 2 uur na voltooiing van de dienst per mail aan SL Auto Detailing te worden gemeld, zodat passende maatregelen kunnen worden genomen om het probleem op te lossen.

 

  1. Intellectueel eigendom:

Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de gebruikte methoden, technieken en producten blijven eigendom van SL Auto Detailing.

 


9. Toepasselijkheid

9.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes en overeenkomsten van Autowas- en poetsbedrijf op het gebied van reiniging van motorvoertuigen.

9.2 Bij de offerte, op de website en op verzoek van Cliënt zal kosteloos een kopie van deze algemene voorwaarden worden verstrekt.

9.3 Deze algemene voorwaarden bevinden zich ter inzage in het bedrijfspand van Autowas- en poetsbedrijf te Hoofddorp, op de openbare website en verkrijgbaar bij de medewerkers.

9.4 Deze algemene voorwaarden zullen te allen tijde prevaleren boven de algemene voorwaarden die eventueel door Cliënt worden gehanteerd. Voor zover nodig wijst Autowas- en poetsbedrijf SL auto detailing hierbij uitdrukkelijk de toepasselijkheid van die algemene voorwaarden van de cliënt van de hand.

9.5 Van deze algemene voorwaarden kan slechts worden afgeweken bij schriftelijke overeenkomst tussen het Autowas- en poetsbedrijf en Cliënt.

9.6 Indien enige bepaling van deze voorwaarden wordt vernietigd dan wel nietig of aan de andere kant niet afdwingbaar blijkt, zal het eventueel wel rechtsgeldige gedeelte daarvan in stand blijven. Het vernietigde, nietige of niet afdwingbare gedeelte zal worden vervangen door een bepaling die de bedoelingen van die oorspronkelijke bepaling weergeeft voor zover maximaal rechtens toegestaan.

10. Uitleg gebruik

Cliënt dient zich voorafgaand aan het gebruik van de Autopoetsservice van SL auto detailing te informeren naar de mogelijke risico’s hiervan.

11. Instructies

Cliënt dient zich te houden aan de instructies van SL auto detailing te houden en dient de aanwijzingen op te volgen die door (een medewerker) van het poetsbedrijf mondeling worden gegeven.

12 Geschiktheid van het voertuig, bijzonderheden

12.1. Het voertuig van Cliënt is alleen geschikt voor de Autowas- en poetsservice als het voldoet aan de volgende eisen:

a. Het voertuig moet vier wielen hebben en een dichte carrosserie.

b. Het voertuig mag geen loszittende en/of uitstekende onderdelen hebben die tijdens de verkregen dienst losgerukt kunnen worden. Onderdelen die los kunnen zitten en /of uitsteken zijn o.a. antennes, spiegels, siertrips, stootlijsten, bumpers, spoilers, schijnwerpers, ruiten- en koplampwissers; ook niet originele onderdelen of wijzigingen van de carrosserie kunnen loszitten. Door slijtage, kleine schaden, ouderdom etc. kunnen onderdelen die vast lijken te zitten, toch loszitten.

12.2. Cliënt dient zelf na te gaan of diens voertuig geschikt is en dient in geval van twijfel een medewerker van het Autowas- en poetsbedrijf om advies te vragen zonder dat deze medewerker de verantwoordelijkheid van de cliënt overneemt. Cliënt dient bijzonderheden (bv. modificaties of meerdere schaden) voorafgaand aan de was- of poetsbehandeling bij een medewerker van het SL auto detailing te melden.

13. Wasresultaat

Bij een normaal vervuilde auto mag Cliënt verwachten dat het in water oplosbaar vuil wordt verwijderd. Er wordt een voorbehoud gemaakt ten aanzien van de mogelijkheid bepaalde vervuiling te verwijderen. Cliënt mag niet verwachten dat vet, teer en krassen etc. worden verwijderd.


14. Binnenreiniging

SL auto detailing is niet aansprakelijk voor diefstal of verlies van zaken (waaronder lading, inventaris, schriftelijke bescheiden en waardepapieren) van Cliënt en/of derden die zich in het voertuig bevinden. Cliënt is ook zelf verantwoordelijk voor eventueel loszittende delen van het dashboard en andere binnenpanelen van het voertuig.

15. Klachten

In geval van een klacht of indien het wasresultaat niet is zoals Cliënt redelijkerwijs mocht verwachten, dient Cliënt een medewerker van het Autowas- en poetsbedrijf onverwijld aan te spreken. Wordt de klacht aangaande het wasresultaat door het Autowas- en poetsbedrijf gegrond verklaard, dan heeft Cliënt recht op éénmaal opnieuw wassen met gebruikmaking van een waspakket dat door het Autowas- en poetsbedrijf wordt gekozen.

16. Schade

16.1 Het Autowas- en poetsbedrijf, SL auto detailing en of directie dan wel medewerkers zijn niet aansprakelijk voor schade of indirecte schade, waaronder begrepen maar niet beperkt tot gevolgschade of gederfde winst.

16.2. Het Autowas- en poetsbedrijf is slechts aansprakelijk voor directe schade die ontstaat door aantoonbare fouten van haar medewerkers, gebruik van ongeschikt (was)middel of gebreken van machines. Er geldt echter een maximum van € 500,00 exclusief btw. De Client dient zelf middels foto’s en opmerking per mail schade aan te tonen zodat duidelijk is dat er vooraf geen sprake van schade was aan de auto. Zijn er geen foto’s beschikbaar van direct voor de opdracht dan is er nimmer sprake van aansprakelijkheid bij SL auto detailing en of medewerkers.


16.3 Cliënt is aansprakelijk voor schade bij eigen voertuig, bij het Autowas- en poetsbedrijf of bij andere gebruikers, wanneer Cliënt instructies niet opvolgt en of een ongeschikte dienst laat uitvoeren aan zijn voertuig.

16.4 Schade, waarvoor cliënt meent dat het Autowas- en poetsbedrijf aansprakelijk is, dient voor afronding van de opdracht, maar in ieder geval binnen een termijn van 2 uur aan een medewerker van het Autowas- en poetsbedrijf te worden gemeld per mail met bewijs van verzending.

16.5 Het Autowas- en poetsbedrijf honoreert bij vermeende aansprakelijkheid van het Autowas- en poetsbedrijf geen verzoek tot vergoeding van reparaties en herstellingen die zijn uitgevoerd zonder overleg en uitdrukkelijke goedkeuring vooraf van het Autowas- en poetsbedrijf.

16.6 Indien Cliënt van mening is dat het Autowas- en poetsbedrijf aansprakelijk is, kan hij zich (na zich eerst tot het Autowas- en poetsbedrijf te hebben gericht), wenden tot een door het Autowas- en poetsbedrijf aangewezen schade expertisebedrijf. Partijen kunnen vervolgens, op kosten van ongelijk, aan het schade expertisebedrijf een oordeel vragen over de oorzaak van het vermeende schadebeeld en over de aansprakelijkheid van het Autowas- en poetsbedrijf. Cliënt en het Autowas- en poetsbedrijf volgen de conclusie van deze schaderapportage op. Dit schaderapport zal bindend zijn, tenzij de meeste gerede partij binnen twee maanden na overlegging van het rapport naar de rechter is gegaan, om daar een oordeel over vermeende aansprakelijkheid van het Autowas- en poetsbedrijf te vragen. De vergoeding dan wel de te betalen schade zal nimmer hoger zijn dan 500 euro dan wel hetgeen door de verzekering van SL auto detailing zal worden uitgekeerd. SL auto detailing, directie en of medewerkers zijn nimmer persoonlijk aansprakelijk.

17. Overmacht

Ook in het geval van overmacht is het Autowas- en poetsbedrijf niet aansprakelijk voor directe schade. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan: een tekortkoming die het Autowas- en poetsbedrijf niet kan worden toegerekend doordat zij niet te wijten is aan haar schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of naar in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt, waaronder begrepen het geval dat het Autowas- en poetsbedrijf door een (toerekenbare) tekortkoming of onzorgvuldigheid van derden niet in staat is haar diensten te verrichten.

18. Weigeren van klanten

Het Autowas- en poetsbedrijf kan een (potentiële) Cliënt weigeren indien zijn voertuig voor de autopoetsservice ongeschikt is of als daarvoor een andere redelijke grond bestaat.

19. Persoonsgegevens

19.1 Cliënt gaat bij acceptatie van offerte en/of bij het sluiten van een overeenkomst akkoord met de verwerking van zijn persoonsgegevens door het Autowas- en poetsbedrijf.

19.2 De persoonsgegevens van Cliënt die worden vermeld op enig formulier (waaronder o.a. het meldingsformulier) worden door het Autowas- en poetsbedrijf verwerkt, mogelijk in de zin van de wet op Bescherming van Persoonsgegevens (Wbp).

19.3 Aan de hand van deze verwerking kan het Autowas- en poetsbedrijf: de overeenkomst uitvoeren en zijn verplichtingen jegens cliënt nakomen, Cliënt een optimale service verlenen, hen tijdig voorzien van actuele wasinformatie en hem gepersonaliseerde aanbiedingen doen. Daarnaast kunnen de persoonsgegevens en of foto’s/beeldmateriaal van het voertuig van Cliënt beschikbaar worden gesteld ten behoeve van direct marketingactiviteiten zoals LinkedIn, mail, Facebook, website, Tiktok en of Instagram.

20. Toepasselijk recht

Op deze voorwaarden en overeenkomsten waarop de voorwaarden geheel of gedeeltelijk betrekking hebben, evenals op geschillen die uit deze voorwaarden voortvloeien of daarmee verband houden, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

21. Geschillen

Geschillen naar aanleiding van rechtshandelingen, offertes en overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn of naar aanleiding van nadere overeenkomsten die daaruit voortvloeien, zullen worden beslecht door de Rechtbank Amsterdam.

 

  1. Geheimhouding:

SL Auto Detailing zal alle verstrekte persoonlijke gegevens van klanten vertrouwelijk behandelen en zal deze niet zonder toestemming aan derden bekendmaken, tenzij wettelijk verplicht.

Door gebruik te maken van de diensten van SL Auto Detailing, stemt de klant in met deze algemene voorwaarden.